Archery TAG
Sprawdź wolne terminy
Pole gry
Archery Tag, czyli gra zespołowa polegająca na strzelaniu przy użyciu łuków i strzał ze specjalnymi piankowymi zakończeniami, na ściśle określonych zasadach, podobnych do szkolnej gry „dwa ognie”. Jest to świetna forma aktywnego spędzania czasu. Rozwija kondycję i umiejętności, nie sprawia bólu, a rywalizacja drużynowa znakomicie sprawdza się jako forma integracji grupowej. Gracze muszą się wzajemnie informować i być zgrani, aby osiągnąć dany cel. Poruszanie się po mapie z wyznaczonym w środku “safe zone” wymaga taktycznego myślenia oraz orientacji w terenie. Podczas gry intensywnie wykorzystywana jest również pamięć i myślenie przyczynowo-skutkowe. Uczestnicy bardzo szybko uczą się konsekwencji podjętych działań, oraz wykorzystują swoje predyspozycje przywódcze, aby usprawniać działanie drużyny.
Gra odbywa się na ograniczonym wielkością polu (35×40) z użyciem sztucznych przeszkód (balonów) na podłożu z sztucznej trawy. Teren gdzie rozgrywa się gra jest osiatkowany specjalną certyfikowaną siatką zatrzymującą strzały w obrębie pola. Widzowie zabawy mogą być zatem w otoczeniu zabawy bez maski. W strefie bezpieczeństwa znajduje się zadaszona wiata która jest miejscem odpraw uczestników. Maski, ochraniacze przedramienia oraz 3 warstwowe, piankowe groty strzał gwarantują bezpieczeństwo.
SPRZĘT
Sprzętem używanym w grze jest łuk o naciągu 12 kg oraz strzały zakończone gąbką.
W zestawie ochraniacz na przedramię i maska paintballowa.
Wszystkie strzały i tarcze do dyspozycji grających.
Można grać we własnym ubiorze lub wypożyczonym.
RODZAJE GRY
Istnieją dwa rodzaje gry. Pierwszy to system ligowy w którym drużyny walczą o zdobycie jak największej ilości punktów poprzez: zestrzelenie przeciwnika (1pkt), zestrzelenie celu (2pkt), złapanie strzały przeciwnika (2pkt). Drugi to system eliminacji w którym drużyny walczą o wyeliminowanie wszystkich zawodników przeciwnej drużyny. W tym systemie zawodnik który zostanie trafiony musi opuścić teren gry jednak złapanie strzały lub zestrzelenie celu przeciwnika powoduje przywrócenie utraconego gracza.